כאשר אתם מתחילים תהליך של עיצוב לוגו לעסק ואפילו תהליך של בחירת מעצב לוגו כדאי לעשות שיעורי בית ולהבין מה אתם תקבלו במהלך התהליך ומה אתם תקבלו בסופו. במאמר הבא אציג בפניכם את הדברים שחשוב לדעת לפני שמתחילים את התהליך של עיצוב לוגו ומהם הטריקים שיש למעצבים בתחום וכדאי להימנע מהם.
איך לבנות אתר בחינם בשעה וחצי?
יש לי הצעה מעניינת עבורך, יצרתי הדרכה מלאה של למעלה משעה וחצי שתלמד אותך איך לבנות אתר מ-0 בחינם כולל רכישת אחסון ודומיין. נשמע מעניין? אשמח לשלוח לך אותה למייל.
✓ על ידי מילוי הטופס אני מאשר/ת קבלת טיפים, מדריכים בחינם וחומר פרסומי למייל
1) צפייה בדוגמאות ללוגואים
לפני שאתם מתחילים את התהליך של עיצוב לוגו לעסק חשוב לצפות בדוגמאות של המעצב שמולו אתם מתנהלים ולוודא שאתם מתחברים לסגנון העיצובי שלו. בחברות הגדולות בדרך כלל יש יותר ממעצב גרפי אחד ולעיתים יש הבדל משמעותי ברמה שבין המעצבים השונים ולכן דרשו מהמעצב שמולו אתם עובדים לשלוח דוגמאות ללוגואים שהוא הכין בעצמו ואל תסתפקו בתיק עבודות כללי של הסטודיו או של החברה שמולה אתם מתנהלים.
2) יצירת לוגו ייחודי
לוגו הוא תעודת הזהות של העסק ולמעשה לוגו הוא האלמנט הגרפי החשוב ביותר. כאשר מתחילים תהליך של מיתוג לעסק, תמיד מתחילים את התהליך בעיצוב הלוגו וזאת מאחר וכל שאר האלמנטים הגרפיים של העסק יכילו בתוכם את תמונת הלוגו.
כמו שלכל אדם יש תעודת זהות מעט שונה גם לכל עסק יש לוגו מעט שונה. שימוש בתבנית לוגו מוכנה או העתקה של לוגו קיים תגרום לכם לנזק עצום בהמשך הדרך, במיוחד במידה ותצטרכו להחליף את הלוגו ולשנות את תמונת הלוגו בכל פריט הקשור לעסק ובכל האלמנטים הגרפיים שיצרתם בתהליך המיתוג.
וודאו עם המעצב שהוא יוצר את הלוגו בעצמו ורצוי להימנע משימוש בתבניות מוכנות או בלוגואים שיש גם לעסקים אחרים.
3) לוגו וקטורי + קבלת קבצי העבודה
מאחר והלוגו הולך לשמש אתכם לכל אורך חיי העסק (או שלפחות זאת המטרה) רצוי לדרוש את כל קבצי הלוגו בסיום העבודה כולל הקבצים הפתוחים שאיתם יצרו את עיצוב הלוגו. בחברות הגדולות במקרים רבים לא מוכנים לשלוח את כל הקבצים על מנת שהלקוח יהיה מחויב לחזור לאותו הסטודיו לעבודות עתידיות נוספות.
כאשר מדובר על גרפיקאי פרילנסר לעיתים יש יותר גמישות אבל גם כאן שמעתי על מקרים רבים שבהם המעצב לא מוכן לשלוח את הקבצים בשום אופן. מהניסיון שלי מרבית המעצבים או החברות שלא מוכנות לשלוח את כל הקבצים בסיום העבודה הם נותני שירותים שכדאי להימנע מעבודה איתם.
4) חפשו דוגמאות ללוגואים שאהבתם
אחד הדברים שחשוב שתבינו הוא שלא מספיק שתגידו אני רוצה לוגו יפה או לוגו מקצועי. כל עוד האדם שמולו אתם מתנהלים לא יודע לקרוא מחשבות אז הדרך היחידה שלכם להעביר לו מה סוג הלוגו שאתם מחפשים היא באמצעות דוגמאות ללוגואים בסגנון של מה שאתם מחפשים.
ככל שתשלחו יותר דוגמאות ללוגואים שאהבתם או ללוגואים בסגנון של מה שאתם מחפשים המעצב מולו אתם מתנהלים יקבל הבנה טובה יותר לסגנון הגרפי שאליו אתם מתחברים והוא ייקח זאת כשיקול משמעותי בעת יצירת הלוגו.
נעים להכיר, שמי יוחאי ואני עוסק בתחום של עיצוב גרפי ובניית אתרים למעלה מעשור, למעשה אני מתקרב כבר לעשור וחצי אבל מי סופר.
מרבית העיסוק שלי הוא בתחום הדיגיטל והשירותים שבהם אני מתמחה הם: בניית אתרים בוורדפרס, בניית דפי נחיתה, עיצוב באנרים ומודעות וכל מה שקשור לקידום עסקים בג'ונגל הדיגיטלי.
אם אהבתם את המדריך ואתם רוצים לשתף אותו ניתן לעשות זאת על ידי לחיצה על כפתורי השיתוף מתחת:
מאמרים נוספים שעשויים לעניין אתכם:
אז פתחתם עסק חדש ופתאום נזרקה המילה "לוגו" ואז שאלתם רגע אבל מה זה לוגו? בשביל זה אני פה, כנסו למאמר ותוכלו ללמוד מה זה לוגו, מה עושים איתו ולמה יש לו חשיבות כל כך גדולה.
עיצוב לוגו זה אחד מהפרויקטים החשובים ביותר לעסק, דבר חשוב לא פחות הוא לקבל את כל הקבצים הנחוצים ללוגו. במאמר הבא תלמדו מהם הקבצים הנחוצים ולמה חשוב לדרוש אותם.
מיתוג עסקי הוא אחד השלבים החשובים ביותר בקרב עסקים חדשים שרק מתחילים את דרכם העסקית. במאמר הבא תוכלו להבין בצורה טובה יותר מה זה מיתוג ומה הוא כולל.