סוגי באנרים

מעצב גרפי » מעצב באנרים » סוגי באנרים

התחום של עיצוב באנרים הוא אחד התחומים שבהם אני הכי אוהב לעבוד. קיימים סוגי באנרים שונים ואפילו גדלי באנרים שונים והתייחסות במאמר תהיה בעיקר לפרסום בגוגל (לפייסבוק באנרים וכללים אחרים). במאמר הבא אדבר אתכם על סוגי הבאנרים הקיימים לגוגל לצד המלצה על סוג הבאנרים שבדרך כלל אני ממליץ להשתמש בו בעת פרסום בגוגל.

סוגי באנרים לגוגל

מעוניינים בעיצוב באנרים לפרסום העסק בגוגל? מלאו את הפרטים מתחת ואצור קשר בהקדם:

באנר סטטי (ללא אנימציה)

באנר סטטי הוא בעצם באנר/תמונה שלא מכילה אנימציה. סוג באנרים זה הוא הכי נפוץ בעת פרסום בגוגל. רבים מהאנשים לא מבינים שעיצוב באנר סטטי זה אופציה מצוינת ולא תמיד חובה להוסיף אנימציה או כל מיני אפקטים מפוצצים כדי שהבאנר יהיה אפקטיבי ויעיל.

תמונת באנר סטטי שמעוצבת בצורה מקצועית ומעבירה את המסר הנחוץ מומלצת ביותר כאשר מפרסמים בגוגל ולא תמיד חובה להוסיף אנימציה. על מנת להבין מה זה באנר סטטי מתחת אתם יכולים לצפות בכמה דוגמאות לבאנרים סטטיים:

עיצוב באנרים לבודק חשמל עיצוב באנר לקידום בגוגלבאנר למדריך של איך להרוויח כסף

באנרים עם אנימציה

לאחר שסיימנו עם הנושא של באנר סטטי נדבר על סוגי הבאנרים שמאפשרים שימוש באנימציה. חשוב לציין שאני מתנהל בתור מעצב באנרים כבר לא מעט שנים וככל שהשנים עוברות גוגל הולכים ומחמירים את ההגבלות של האנימציה מה שהופך את השימוש באנימציה לפחות מומלץ.

נכון להיום אני ממליץ ללקוחות שלי להשתמש בבאנרים סטטיים ולא בבאנרים עם אנימציה אבל למי שזה מעניין אותו אלו הם סוגי הבאנרים המאפשרים שימוש באנימציה.

אנימציה בפורמט GIF

קובץ GIF הפך בשנים האחרונות להיות מושג פופולרי שהרבה אנשים מכירים ובעצם מדובר על תמונה שבדרך כלל תכיל אנימציה פשוטה שחוזרת על עצמה. את קבצי ה-GIF בדרך כלל אני מעצב באמצעות פוטושופ ומדובר על קובץ שקל לעבוד איתו גם במידה ופשוט תרצו להעלות את התמונה לאתר שלכם.

בבאנרים שנשמרים בפורמט GIF אפשר להכין גם אנימציות מורכבות אבל ככל שאנימציה יותר מורכבת כך גם גודל משקל הבאנר ובגלל הגבלת הגודל קובץ שיש לגוגל ניתן ליצור אך ורק אנימציות קצרות ופשוטות. מתחת אתם יכולים לראות דוגמאות לבאנר בפורמט GIF עם אנימציה פשוטה.

באנר לחברת אחזקות באנר לדוגמאעיצוב באנר למוצר כסף

באנרים בפורמט HTML5

פורמט הבאנרים הנוסף שאתם צריכים להכיר הם באנרים בפורמט HTML5. מדובר על באנרים שיכולים להכיל אנימציה מורכבת יותר מאשר אנימציית GIF והם בעצם מחליפים את הבאנרים בפורמט פלאש שאדבר עליהם בפסקה הבאה.

באנרים בפורמט HTML5 הם באנרים שמורכבים מקבצי HTML בצורה דומה לאתרים שפעם היינו בונים. הקובץ מגיע כקובץ ZIP ואותו מעלים לגוגל Ads על מנת להפעיל את הבאנר. מדובר על קבצים שפחות נוחים לעבודה ובדרך כלל אני באופן אישי מעדיף להימנע מהם כל עוד זה אפשרי. מתחת אתם יכולים לראות דוגמאות לבאנרים בפורמט HTML5:

באנרים בפורמט פלאש (Flash)

לפני כמה שנים הפורמט באנר המוביל שבו היינו משתמשים כאשר רצינו לעצב באנר עם אנימציה היה באנר בפורמט פלאש. מסיבות כאלו ואחרות גוגל החליטו שהם מפסיקים לתמוך בבאנרים בפורמט פלאש ומאז סוג הבאנרים שהחליפו אותם הם באנרים בפורמט HTML5.

בגדול מבחינת אופן פעולה למעט כמה דברים קטנים ניתן ליצור באנרים בפורמט HTML5 באותה רמה של הבאנרים בפלאש ולכן על מנת לצפות בדוגמאות לבאנרים בפורמט פלאש אתם יכולים גם לצפות בדוגמאות לבאנרים בפורמט HTML5 שמופיעים בפסקה מעל.

על איזה סוג באנרים אני ממליץ?

כפי שציינתי גוגל עם השנים הולכים ומחמירים את ההגבלות של האנימציות ונכון להיום אסור להכניס אנימציות בסגנון של כפתורים מהבהבים או אנימציות מרצדות. באחד מהפרויקטים האחרונים שלי הלקוח שלי קיבל גם הודעה על כך שהאנימציה לא יכולה לחזור על עצמה ליותר מ-30 שניות והיינו צריכים להגביל את כמות הפעמים שאנימציה יכולה לחזור על עצמה, כך שהבאנר לא יהיה לולאה אינסופית של אנימציה

בעתיד סביר להניח שגוגל ימשיכו להחמיר את ההגבלות ובאנרים שהיום מתקבלים תחת ההגבלות לא בטוח יתקבלו בעתיד. באופן אישי אני ממליץ להשתמש בבאנרים סטטיים כי הם הרבה יותר נוחים לעבודה. אגלה לכם סוד, אנימציה לא תמיד מגדילה את אחוזי ההמרה לבאנר ולרבים מהאנשים עם הפרעות קשב וריכוז כאלו ואחרות באנר עם אנימציה מאוד יציק ויפריע. אז אנימציה לא בטוח תשפר את ההמרות של הבאנר אבל אם אתם רוצים לדעת מה כן צפו במאמר של טיפים ליצירת באנרים יעיל.

ניתן לצפות בסרטון הבא במידע נוסף המסביר מה צריך לדעת לפני שמתחילים פרויקט של עיצוב באנרים

אם אהבתם את המדריך ואתם רוצים לשתף אותו ניתן לעשות זאת על ידי לחיצה על כפתורי השיתוף מתחת:

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אתכם:

טיפים ליצירת באנר אפקטיבי

מנסים לפרסם את העסק באמצעות באנרים? לעיצוב באנרים יש כללים וטיפים שיכולים לעזור לכם לשפר את ההמרות באופן משמעותי. רוצים לשמוע עוד? כנסו למאמר, זה לא עולה כסף.

גודל באנרים לגוגל

אז מי אמר שגודל לא קובע? כאשר מתחילים פרויקט של עיצוב באנרים לגוגל אחת ההחלטות החשובות היא בחירת כמות וגדלי הבאנרים. בואו ללמוד איך לבחור גודל באנרים לגוגל.

יש לכם שאלות או משהו להוסיף? שתפו אותי בתגובות מתחת!

אם יש לכם שאלות או משהו להוסיף אשמח לשמוע מכם בתגובות מתחת ולסייע במידת הצורך.

    כתיבת תגובה

    מלאו את כל השדות על מנת להשאיר תגובה (האימייל שלכם לא יוצג באתר).

    כלי נגישות