מה זה באנר? ומה השימושים שלו?

מעצב גרפי » מעצב באנרים » מה זה באנר? ומה השימושים שלו?

באנר הוא מונח כללי לעיצוב של תמונה, זאת יכולה להיות תמונת מודעה לפרסום בגוגל, זאת יכולה להיות מודעה לפייסבוק, זאת יכולה להיות תמונה שיווקית המופיעה באתר ויש כאלו שאפילו קוראים לפלייר באנר. במשך השנים פנו אליי לא מעט לקוחות שונים עם בקשות שונות לעבודות שונות לגמרי אבל מה שהם היו צריכים לטענתם זה עיצוב באנר.

במאמר הבא אנסה להסביר מה זה באנר ואתמקד בעיקר בנושא של שימוש בבאנרים למטרות פרסום (בעיקר בגוגל). בנוסף על הדרך אנסה גם לצרף כמה טיפים חשובים שיעזרו לכם להפוך באנר רגיל לבאנר מקצועי שמביא תוצאות.

מה זה באנר? ומה השימושים שלו?

אז מה זה באנר בתכלס?

בדרך כלל כשאני מסתכל על המונח באנר אני מגדיר את זה בעיקר כתמונה לפרסום בגוגל או בפלטפורמות פרסום אחרות. יחד אם זאת גם תמונות ראשיות באתר נקראות באנר ולכן המונח באנר הוא מונח יחסית כולל וגם אם אני מגדרים בעיקר באנרים של גוגל בתור באנרים אחרים חושבים אחרת.

אם הגעתם לכאן כדי להבין מה זה באנר לפרסום בגוגל אז חשוב להבין שמדובר על מודעה פרסומית (בתשלום) שאתם מציגים באתרים שונים ברחבי הרשת וכאשר גולשים לוחצים על המודעה הם יגיעו לאתר או אל עמוד נחיתה שבניתם.

כשאנחנו מדברים על באנרים לגוגל חשוב להבין שיש סוגים שונים של באנרים כמו: באנר סטטי, באנר עם אנימציית GIF, באנר בפורמט HTML5 שגם משמש לאנימציות בדרך כלל ועוד… ביחד עם הסוגים השונים יש גם גדלי באנרים שונים מאחר והאתרים השונים ברחבי הרשת תומכים בגדלים שונים, זאת גם הסיבה שבדרך כלל בקמפיין פרסום יוצרים מספר באנרים בגדלים שונים ועם אותו עיצוב.

אומרים שתמונה אחת שווה 1,000 מילים והדרך הכי טובה להסביר לך מה זה באנרים היא באמצעות דוגמאות לבאנרים אז מתחת תוכלו לראות דוגמא לבאנר שעיצבתי עבור חברת ויטמינים ותוספי תזונה. בניגוד לכל מה שציינתי כאן מדובר בבאנר פרסומי שמופיע בסליידר (תמונה מתחלפת) של האתר ולא בבאנר שמיועד לגוגל.

עיצוב באנר לאתר ויטמנים

מה הופך באנר לאפקטיבי

כבר נתתי לכם בעבר טיפים ליצירת באנר אפקטיבי אבל אם נצמצם את זה לדברים החשובים ביותר אז כדאי לדעת שעל מנת שבאנר פרסומי יהיה אפקטיבי חשוב לשלב בתוכו כמה אלמנטים שונים.

  1. מסר פשוט וקל להבנה – הדבר החשוב ביותר זה המסר. לא צריך להתחכם יותר מידי וחשוב להבין שהאדם שצופה בבאנר/מודעה צריך להבין ממבט מהיר מה אתם מציעים.
  2. כפתור הנעה לפעולה – כשאנחנו מפרסמים באנר באתרים שונים ברחבי הרשת צריך לאפשר לצופה להבין שמדובר על באנר פרסומי ולחיצה עליו תוביל אל עמוד נחיתה או אל אתר. כפתורים בסגנון של: לחצו כאן, לפרטים נוספים, לקבלת ההטבה וכו'… יעשו את העבודה.
  3. שימוש בתמונה שמושכת את העין – כאשר אנחנו יוצרים את הבאנר חשוב שהתמונה שאנחנו יוצרים תבלוט ותמשוך את העין של הגולש באתרים השונים שהוא יוצג. שימוש בתמונות איכותיות בתוך הבאנר יעזרו לבצע את המטלה ולמי שצריך עשיתי סיקור בעבר על אתרי תמונות מומלצים שכדאי להכיר.

לאחר שהצלחתם להבין מה זה באנר ומה הופך באנר לאפקטיבי כעת כל מה שנותר לעשות זה להתחיל בעבודה על עיצוב הבאנר לפרסום העסק שלכם וביחד עם הטיפים שהצגתי לכם כאן בעמוד אני מקווה שקמפיין הפרסום שלכם יזכה להצלחה רבה.

אם אהבתם את המדריך ואתם רוצים לשתף אותו ניתן לעשות זאת על ידי לחיצה על כפתורי השיתוף מתחת:

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בטוויטר
שיתוף בוואטסאפ
שיתוף בלינקדאין
יוחאי - מעצב גרפי

נעים להכיר, שמי יוחאי ואני עוסק בתחום של עיצוב גרפי ובניית אתרים למעלה מעשור, למעשה אני מתקרב כבר לעשור וחצי אבל מי סופר.

מרבית העיסוק שלי הוא בתחום הדיגיטל והשירותים שבהם אני מתמחה הם: בניית אתרים בוורדפרס, בניית דפי נחיתה, עיצוב באנרים ומודעות וכל מה שקשור לקידום עסקים בג'ונגל הדיגיטלי.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אתכם:

טיפים ליצירת באנר אפקטיבי

מנסים לפרסם את העסק באמצעות באנרים? בעיצוב באנרים יש כללים וטיפים שיכולים לעזור לכם לשפר את ההמרות באופן משמעותי. רוצים לשמוע עוד? כנסו לעמוד.

גודל באנרים לגוגל

אז מי אמר שגודל לא קובע? כאשר מתחילים פרויקט של עיצוב באנרים אחת ההחלטות החשובות היא כמות וגדלי הבאנרים. בואו ללמוד איך לבחור גודל באנרים.

כלי נגישות