איך לקדם את העסק עם Google My Business

מעצב גרפי » מיתוג לעסק » איך לקדם את העסק עם Google My Business

גוגל לעסק שלי (בשמה המקורי Google My Business או בקיצור GMB הידוע גם בכינוי גוגל עסקים) היא פלטפורמה לעסקים לפי אזור גיאוגרפי. בעבר הייתה נקראת Google Places.

בתחילת הדרך רק מי שהיה ברשותו גוגל פלוס היה יכול לרשום את העסק ב-GMB אך כיום הפיצ'ר הזה פתוח לכולם וניתן להירשם בעזרת חשבון גוגל. במאמר שלפניכם נדבר לעומק על גוגל מיי ביזנס ועל איך ניתן לקדם עם GMB את העסק שלנו.

איך לקדם את העסק עם Google My Business

איך לבנות אתר בחינם בשעה וחצי?

יש לי הצעה מעניינת עבורך, יצרתי הדרכה מלאה של למעלה משעה וחצי שתלמד אותך איך לבנות אתר מ-0 בחינם כולל רכישת אחסון ודומיין. נשמע מעניין? אשמח לשלוח לך אותה למייל.

יתרונות בולטים של Google My Business:

קידום העסק ב-GMB מסייע לנו לקבל חשיפה מגוגל בחינם. כשפותחים את העסק ומזינים פרטים בגוגל מיי ביזנס אנחנו עוזרים לפיצ'ר וגם לגוגל מפות (פיצ'ר פנימי של גוגל מיי ביזנס) לשאוב את המידע שהעברנו לו וגם מידע מהאתר שלנו ולהציג את המידע בצורה מסודרת עבור לקוחות שרלוונטיים עבורנו.

בשביל זה אנחנו צריכים לקבל דירוג גבוה גם מגוגל וגם בביקורות של לקוחות שהתנסו במוצר או בשירות שלנו. לאחר שמבצעים הרשמה ב-Google My Business נצטרך לבצע אימות כדי להנות מהגרסה המלאה ולהנות מיתרונות נוספים של המערכת, בדרך כלל האימות מתבצע על ידי גלויה בדואר עם מספר זיהוי.

מתחת ניתן לראות כמה יתרונות לשימוש בגוגל עסקים

  • העסק שלכם יופיע בתוצאות הראשונות של מי שמחפש את השירות שלכם והוא קרוב אליכם גיאוגרפית, לדוגמא: אם נחפש את המילה " עורך דין לענייני משפחה" כשאנחנו נמצאים בחיפה, גוגל מיי ביזנס תציג לנו את חשבונות GMB של עורכי דין לענייני משפחה בחיפה.
  • העסק שלכם אוטומטית ייכנס גם לגוגל מפות.
  • העסק שלכם בדרך כלל יופי בצד עם שם העסק, פרטי העסק, תמונה, שעות פתיחה, ביקורות ועוד.
  • לשונית הביקורות מאפשרת ללקוחות שלכם להוסיף דירוג עבור המוצר/שירות. ביקורות טובות מסייעות לאמינות של העסק שלכם ומעידות על טיב השירות.
  • גוגל לעסק שלי יכול למשוך נתונים בצורה חכמה מאתר האינטרנט שלכם ולתרום לקידום האורגני של הדפים באתר.
  • קישור מפנה מהמערכת של Google My Business לאתר שלכם נותן לכם גם חוזק מבחינת הקידום האורגני.
פרופיל מעצב גוגל לעסק שלי

פרופיל לדוגמא בגוגל עסקים

הרשמה ואימות עבור פרופיל גוגל עסקי

תהליך ההרשמה של GMB הוא מאוד בסיסי. תחילה, ממלאים פרטים בסיסיים כמו: שם העסק, נייד, מיקוד, קטגוריה, כתובת ואתר אינטרנט. חשוב לשים דגש ולסמן נכונה את הסעיף האחרון ששואל האם אתם עסק פיזי או לא. לאחר מכן, ניתן להוסיף תמונות פרופיל או לוגו וגם תמונת קאבר.

לאחר מילוי הפרטים והכנסת המדיה למערכת של גוגל מיי ביזנס יהיה ניתן לאמת את העסק. את העסק מאמתים באמצעות קוד שנשלח ישירות לדואר של הכתובת אותה ציינתם (ככה גוגל בעצם מאמת את הכתובת המקורית של העסק). לאחר שהגלויה מגיעה, מזינים את קוד האימות בחשבון ה-GMB שלכם וכרטיס העסק שלכם יתחיל להופיע במנוע החיפוש.

איך גורמים לגוגל לעסק שלי לטפס בתוצאות החיפוש?

המערכת של Google My Business היא כלי שיווק מאוד אפקטיבי לעסקים, במיוחד לעסקים עם מיקום גיאוגרפי מובהק, אבל גם עסקים באונליין עם קידום נכון יכולים להתברג בתוצאות חיפוש. אופי הקידום של GMB שונה מהקידום האורגני שכולנו מכירים ולכן יש מספר דברים בסיסיים שנצטרך לבצע כדי להגדיל את הסיכוי שלנו לקבל דירוג גבוה יותר:

בנו פרופיל איכותי ב-GMB – הדבר הראשון שחשוב לבצע הוא מילוי מלא של הפרופיל במערכת של Google My Business. הקפידו למלאות את כל השדות במערכת (גם את שדות הרשות) כדי להעניק לגולשים וגם למערכת של גוגל כמה שיותר מידע עליכם ועל העסק שלכם. מעבר לעובדה שהמשתמשים שיחפשו את מילות המפתח שלכם וגם גוגל יראו עסק בכם עסק אמין, מילוי כל השדות יציג את כרטיס ה-GMB שלכם בצורה יותר יפה לעין.

פרטי מפתח – שלושת הפרטים הכי מרכזיים למילוי במערכת של גוגל מיי ביזנס הם כתובת, מספר נייד ושם. לאחר מילוי הפרטים האלה, כל רשומה ששייכת למערכת של Google My Business תכיל את שלושת הפרטים האלה. חשוב מאוד שפרטים אלו יופיעו גם באתר העסק במקום בולט.

אזכורים לפרטי מפתח במקומות נוספים – על מנת לבסס את האמינות של Google My Business ולגרום למערכת להעניק לכם דירוג גבוה יותר, חשוב שהעסק שלכם יקבל אזכורים מאתרים רשמיים נוספים. למשל: Easy, דפי זהב, 144 ואתרים רשמיים נוספים. אזכורים אלו מסייעים למערכת של גוגל מיי ביזנס להבין את רמת הסמכותיות של העסק שלך ולשקלל את זה בדירוג הסופי שכרטיס ה-GMB שלך מקבל.

קידום אפקטיבי לעסק בעזרת ביקורות חיוביות

כבעל עסק אני מאוד ממליץ לפתוח חשבון ב – Google My Business. אין סיבה לא להשתמש בכלי הזה ולמנף אותו לקידום העסק שלכם. הכלי הוא חינמי, פשוט לתפעול, מגביר את הזמינות והנגישות של העסק לכלל הלקוחות ומסייע בגיוס של לקוחות חדשים ולכן אני ממליץ לכל בעל עסק לפתוח חשבון בהקדם.

נכון להיום קידום פרופיל מתחיל להביא תוצאות ולקוחות ומהר מאוד וגוגל מתחילים לקדם את האזורים של גוגל לעסק שלי אפילו על ביטויי מפתח חזקים מאד. במידה ותצליחו לקדם את הפרופיל עם ביקורות חיוביות על ביטויי מפתח בתחום שלכם תוכלו להביא לקוחות והכנסה גם מהפרופיל ולא רק מהאתר של העסק.

לסיכום של גוגל לעסק שלי (Google My Business)

שמזכירים את המושג "גוגל מיי ביזנס" בדרך כלל מדברים על קידום העסק בעזרת ביקורות חיוביות. ביקורות חיוביות ב-GMB לא רק מראות שיש לנו מוצר או שירות אמינים, ברמה גבוהה עם לקוחות מרוצים אלא שביקורות אלה משפיעות גם על קידום גוגל.

לגוגל יש בקרה על מערכת הביקורות לעסקים וניסיון לרמות את המערכת בעזרת ביקורות מזויפות עלולות להוביל לדירוג נמוך ואפילו לחסימת החשבון. מומלץ מאוד לאפשר ואפילו לבקש מהלקוחות להשאיר את חוות דעת שלהם, גם עבור העסק על מנת לקבל אינדיקציה על שביעות הרצון של הלקוח וגם כדי לטפס בדירוג של גוגל.

אור פיאלקוב

אור פיאלקוב

בן 38, מייסד ומנכ”ל חברת פיאלקוב דיגיטל, חברת פרסום דיגיטלי המתמחה בפרסום בגוגל ומגוון ערוצים נוספים. מומחה בשיווק דיגיטלי, מעביר סדנאות והרצאות בנושא שיווק בעזרת כלים מתקדמים לחברות וליחידים. הבעלים של  EasyCloud, חברה שמנגישה את עולם אחסון ענן גוגל בעזרת Cloudways לכל אחד. דרך חברות אחסון הענן הגדולות בעולם עם ממשק נוח, אבטחת אתרים מקסימלית ומחיר מעולה.

כלי נגישות