החשיבות של מודעה איכותית לפייסבוק
קמפיין פרסום טוב ואפקטיבי בפייסבוק מורכב מכמה חלקים וכל חלק הכרחי להצלחת הקמפיין. ישנם רכיבים מסוימים בתוך הקמפיין החשובים יותר ושישם כאלו החשובים פחות. במאמר הבא ניקח את הרכיב של מודעה לפייסבוק ונדבר על מה החשיבות של המודעה בתוך הקמפיין?
איך לבנות אתר בחינם בשעה וחצי?
יש לי הצעה מעניינת עבורך, יצרתי הדרכה מלאה של למעלה משעה וחצי שתלמד אותך איך לבנות אתר מ-0 בחינם כולל רכישת אחסון ודומיין. נשמע מעניין? אשמח לשלוח לך אותה למייל.
✓ על ידי מילוי הטופס אני מאשר/ת קבלת טיפים, מדריכים בחינם וחומר פרסומי למייל
מה זה מודעה לפייסבוק?
כאשר אתם מפרסמים קמפיין פרסום בפייסבוק אתם יוצרים סוג של פוסט ומעלים אותו ביחד עם תמונה מעוצבת. התמונה הזאת משמשת בתור המודעה ובאמצעותה אנחנו יכולים למשוך את העין של הגולש, לגרום לו להישאב לתוך הפרסום ולקרוא את התוכן של הפוסט או ללחוץ על המודעה.
ישנם כמה סוגי מודעות בפייסבוק כגון: מודעה סטטית, מודעת אנימציה פשוטה (קובץ GIF), מודעת וידאו ומודעת קרוסה (מודעה המכילה יותר מתמונה אחת)
מה התפקיד של המודעה?
כפי שציינתי בתהליך הפרסום יש כמה כלים שעוזרים לנו להפוך את הקמפיין למוצלח. אחד מהם הוא הקופירייטינג שזה בעצם התוכן/טקסט שאנחנו כותבים בתוך הפוסט. אם הצלחנו לגרום לצופה לעצור ולצפות במודעה אז הטקסט אמור לעזור לנו לגרום לו ללחוץ עליה.
כלי נוסף וכנראה החשוב ביותר הוא דף נחיתה ודף הנחיתה הוא העמוד שאליו יגיע הגולש לאחר לחיצה על המודעה. דף הנחיתה הוא החשוב ביותר במשפך השיווקי בגלל שהתפקיד שלו הוא לגרום ללקוח הפוטנציאלי להשאיר פרטים או ליצור קשר.
ויש את המודעה שעליה אנחנו מדברים כאן במאמר. התפקיד של המודעה בקמפיין הפרסום היא לגרום לאדם שצופה בפייד בפייסבוק לעצור, להסתכל על המודעה שלנו ולקרוא את התוכן. לפעמים כאשר מדובר בעיצוב תמונה מקצועית ומספיק מעניינת שמכילה טקסט המעביר את המסר זה יספיק בכדי לגרום לגולש ללחוץ על הפרסום ולהגיע על דף הנחיתה.
מאחר ויש כל כך הרבה פוסטים שונים בפייד של כל לקוח פוטנציאלי למודעה יש חשיבות רבה מאחר והתפקיד שלה היא לגרום לגולש לעצור ולעורר עניין כאשר הוא מתעלם ממרבית הפוסטים שהוא רואה. ללא היכולת לשבות את העין של הגולש לא ניתן יהיה להצליח בקמפיין הפרסום.
תמונה קנויה או מעצב מודעות?
אז אל מי עדיף לפנות אל מעצב מודעות או לקחת תמונה קנויה מאחד מאתרי התמונות שמאפשרים רכישת תמונות ולהשתמש בזה בתור התמונה בקמפיין? התשובה היא שכדאי לנסות את שתי האפשרויות ולראות מה עובד יותר טוב.
כמעט תמיד מודעה מקצועית שנראית טוב תספק יותר תוצאות, אבל לא תמיד. בפרסום אי אפשר לדעת מה יקרה ובסוף הכל מתבסס על ניסיון וטעיה. יכול להיות שמודעה מקצועית תעבוד בצורה טובה ויכול להיות שתמונה קנויה תעבוד בצורה טובה יותר. זה גם תלוי בתחום העיסוק שלכם ובקהל היעד שאליו אתם פונים.
אם אתם רוצים לדעת מה יעבוד הכי טוב תריצו את קמפיין הפרסום פעם אחת עם המודעה המקצועית ופעם אחת עם תמונה קנויה. במרבית המקרים המודעה המקצועית תעבוד בצורה טובה יותר אבל לפעמים באופן מפתיע מודעת התמונה המוכנה תספק יותר תוצאות (אבל זה קורה במקרים מאוד נדירים).
נעים להכיר, שמי יוחאי ואני עוסק בתחום של עיצוב גרפי ובניית אתרים למעלה מעשור, למעשה אני מתקרב כבר לעשור וחצי אבל מי סופר.
מרבית העיסוק שלי הוא בתחום הדיגיטל והשירותים שבהם אני מתמחה הם: בניית אתרים בוורדפרס, בניית דפי נחיתה, עיצוב באנרים ומודעות וכל מה שקשור לקידום עסקים בג'ונגל הדיגיטלי.
אם אהבתם את המדריך ואתם רוצים לשתף אותו ניתן לעשות זאת על ידי לחיצה על כפתורי השיתוף מתחת:
מאמרים נוספים שעשויים לעניין אתכם:
מנסים לפרסם את העסק באמצעות באנרים? בעיצוב באנרים יש כללים וטיפים שיכולים לעזור לכם לשפר את ההמרות באופן משמעותי. רוצים לשמוע עוד? כנסו לעמוד.
קיימים סוגים שונים של מודעות לפייסבוק כגון: מודעה סטטית, מודעת וידאו, מודעת אנימציה בפורמט GIF ומודעת קרוסלה. כנסו ותגלו איזה סוג מודעות הכי מומלץ מבין כולם.