כתיבת תוכן לקידום בגוגל
התחום של כתיבת תוכן הוא תחום מרתק שכל בעל אתר וכל מקדם אתרים צריך להכיר, ואם אנחנו מסתכלים על התחום הזה אפשר לראות שהוא מתחלק לתתי תחומים שונים.
יש את התחום של כתיבת תוכן לבלוגים, יש את היכולת לכתוב תוכן בצורה יפה, יש את הנושא של קופירייטינג שפה כבר צריך להכיר את קהל היעד ולהתאים את התוכן אליו ויש את התחום של כתיבת תוכן המותאם למנועי החיפוש במטרה לקדם את האתר בגוגל.
היום נדבר על איך לכתוב תוכן מותאם לגוגל במטרה לאפשר לו להתקדם במנועי החיפוש ולהביא לנו כמות כניסות גדולה במיוחד.
איך לבנות אתר בחינם בשעה וחצי?
יש לי הצעה מעניינת עבורך, יצרתי הדרכה מלאה של למעלה משעה וחצי שתלמד אותך איך לבנות אתר מ-0 בחינם כולל רכישת אחסון ודומיין. נשמע מעניין? אשמח לשלוח לך אותה למייל.
✓ על ידי מילוי הטופס אני מאשר/ת קבלת טיפים, מדריכים בחינם וחומר פרסומי למייל
התוכן הוא המלך
אני לא יודע מאיפה הגיע המשפט המטומטם הזה שכל אידיוט חייב לחזור עליו אבל בתכלס זה נכון. ואם אתה לא יכול לנצח את האידיוטים תצטרף אליהם ותחזור על המשפט המעצבן של "התוכן הוא המלך".
אם אתם פותחים אתר אחד הפרמטרים החשובים ביותר לקידום בגוגל הוא התוכן, אבל האמת היא שבאמצעות תוכן לבד אומנם אפשר להגיע לתוצאות אבל לא להגיע אל הטופ שבפוט. התוכן יביא אתכם למקום מסוים אבל אם המטרה היא להתקדם לפסגה צריך להכיר את התחום של בניית אתרים בצורה טובה.
בתור בונה אתרים עם כמה עשרות אתרים בבעלותי שחלקם גם מתקדמים יפה בגוגל ומביאים לי לקוחות באופן קבוע, בתחילת הדרך חשבתי שתוכן זה הכל אבל היום אני יודע שחשוב גם שהאתר יראה יפה ומושן את העין כי התנהגות של גולשים משפיעה על זמני השהיה של הגולש וזה משפיע על קידום העמוד והאתר.
פרמטר נוסף שחשוב זה בנייה של אתר אפקטיבי עם היררכיה נכונה, קוד נכון, אתר שנטען מהר וכל הצד הטכני. והפרמטר הנוסף שחשוב זה קישורים חיצוניים ואתרים שמקשרים אליכם, את החלק הזה אפשר לפתור באמצעות שירותים של קניית קישורים או להשתמש במקדם אתרים שיעשה את בניית הקישורים עבורנו.
עוד פרמטר שחשוב לא פחות זה הוותק של האתר וככל שהאתר יותר וותיק ככה הסיכוי שלכם להתקדם הוא יותר גדול. ברגע שתוכלו לסמן וי על כל הפרמטרים האלו אתם תגיעו לתוצאות מטורפות עם האתר שלכם.
מה הופך כתיבת SEO לכתיבה טובה יותר?
שאלה שאתם צריכים לשאול את עצמכם היא מה הופך את כתיבת ה-SEO לטובה יותר? ומה גורם לגוגל לקדם מאמר אחד על פני מאמר אחד שלפעמים אפילו כתוב בצורה טובה יותר?
התשובה היא הצורה שבה אנחנו כותבים את התוכן. כתיבת SEO נכתבת כדי לייצר תנועה ממוקדת אל אתר אינטרנט. במקרה כזה התוכן חייב להיות עשיר במילות מפתח עם המידע הנכון על הנושא והביטויים שאנחנו רוצים לקדם במנועי החיפוש. בסופו של דבר יש לגוגל אלגוריתם וככל שאנחנו מבינים יותר טוב איך הוא עובד כך הכתיבה שלנו תהיה טובה יותר.
קיימים קורסים רבים שמאפשרים ללמוד איך ליצור כתיבת תוכן ממוקדת ל-SEO ולקידום אתרים אבל בפועל זה שטויות וכמות כותבי התוכן שיוצאים מהקורסים האלו עם הבקשה לסכומי כסף מגוחכים למרות שבפועל הם לא יכולים לספק תוצאות טובות יותר מכותב תוכן של 10 אגורות למילה היא מטורפת.
ידע אמיתי שמאפשר לכם לכתוב תוכן טוב שגוגל אוהב לקדם מגיע מתוך ניסיון ולא מקורס מעפן שאומרים לכם להכניס את מילות המפתח כמה שיותר פעמים באתר. בנקודה מסוימת לאחר שאתם מנתחים עשרות אתרים ומאות אלפי מילות מפתח וביטויים אתם תוכלו להבין את דפוסי המחשבה של הגולשים וגם קצת את האלגוריתם של גוגל ולפי זה תוכלו להבין אילו מילות מפתח להכניס לתוכן שאתם כותבים ומהם הביטויים הנרדפים שאולי אנשים יחפשו, תוכלו גם להבין איפה צריך להכניס אותם.
ברגע שתרכשו את היכולת הזאת וההבנה של איך המוח של הגולש עובד ביחד עם הניסיון של מה עובד בפועל עבור גוגל זה יהפוך אתכם לכותבי תוכן טובים יותר, ואם אתה עוסק בתחום של בניית אתרים תוכל להפוך להיות בונה אתרים טוב יותר ואולי אפילו גם מקדם אתרים.
כתיבת תוכן מהר ובזול באמצעות AI
אפשרות חדשה נוספת שאתם חייבים להכיר זאת היכולת לכתוב תוכן גם ללא כותב תוכן. זה אומנם לא יהיה תוכן ברמה גבוהה במיוחד אבל על ידי שיפורים קטנים והשקעת זמן תוכלו לכתוב מאמרים ארוכים במיוחד בעלויות זולות במיוחד.
אחד הכלים המובילים שמאפשר לעשות זאת בשפה העברית הוא הכלי של Rytr שיאפשר לנו בעלות חודשית של בין כמה דולרים לכמה עשרות דולרים לכתוב תוכן ללא הגבלה. אם אתם כותבים תוכן המותאם לקידום אתרים ואתם עושים זאת בכמויות גדולות במיוחד אז כדאי מאוד להכיר את הכלי הזה ולנסות לעשות בו שימוש על מנת לקצר את זמני הכתיבה שלכם ועל מנת לכתוב יותר בפחות זמן ובפחות כסך.
טיפים לכתיבת תוכן שמתקדם בגוגל בצורה טובה?
לאחר שהבנו מה הופך כותב תוכן בינוני לכותב תוכן איכותי שיודע לכתוב תוכן שמתקדם בגוגל כעת מה שנותר לי לעשות זה לתת לכם כמה טיפים לכתיבת תוכן שמתקדם בגוגל על מנת שתוכלו ללמוד איך לבנות אתר אפקטיבי שלא רק נראה טובה אבל גם מספק תוצאות במנועי החיפושים.
- שימוש במילות המפתח העיקריות בכותרות – הפרמטר שמשפיע בצורה העיקרית על קידום העמוד לפי מילות מפתח הוא הכותרת הראשית של העמוד וכותרת המטא של מנוע החיפוש. אם תכניסו ב-2 הכותרות האלו את מילות המפתח באופן הגיוני הסיכוי שלכם להתקדם עליהם בגוגל יגדל באופן משמעותי.
- שימוש בתתי כותרות – בתוך המאמר רצוי לפרק את התוכן לתתי כותרות וגם שם יש להכניס את הביטויים שאתם רוצים לקדם לצד מילים נרדפות לביטויים האלו. שימו לב איך המאמר הזה משתמש בתתי כותרות כדי לחלק את המאמר בצורה נוחה יותר לגולש.
- תוסיפו את מילות המפתח גם בתוכן – כן, כן אם אתם כותבים תוכן והכנסתם את מילות המפתח בכל שאר האזורים באתר יש להוסיף אותם גם בתוכן. שימו לב שאתם עושים זאת בצורה הגיונות ולא באופן של ספאם על ידי הכנסת מילת המפתח 200 פעם כדי לא לקבל עונש מגוגל.
- תגית אלט (ALT) לתמונות – כאשר אתם מעלים תמונה לאתר תוכלו לתאר את התמונה על ידי הוספת תגית ALT. בתגיות ATL של התמונות יהיה רעיון טוב להכניס את מילות המפתח וגם ותכניסו את מילת המפתח גם בשם הקובץ של התמונה (שעדיף שהיה באנגלית).
- שימוש במילים נרדפות – אם תעשו חיפוש בגוגל על הביטוי שאתם רוצים לקדם תוכלו לראות בתחתית העמוד "חיפושים קשורים". במידה ומדובר על מאמר ארוך נסו לבדוק את כמות החיפושים של הביטויים המקושרים ונסו לשלב גם אותם בתוכן. זה יאפשר לכם להתקדם בצורה טובה ויותר גם על הביטויים הנוספים וזה יאפשר לגוגל להבין שהאתר מדבר באופן מקיף על הנושא של הביטוי שאתם רוצים לקדם, מה שיהפוך את הקידום של העמוד לאפקטיבי יותר על הביטוי שאתם רוצים לקדם.
נעים להכיר, שמי יוחאי ואני עוסק בתחום של עיצוב גרפי ובניית אתרים למעלה מעשור, למעשה אני מתקרב כבר לעשור וחצי אבל מי סופר.
מרבית העיסוק שלי הוא בתחום הדיגיטל והשירותים שבהם אני מתמחה הם: בניית אתרים בוורדפרס, בניית דפי נחיתה, עיצוב באנרים ומודעות וכל מה שקשור לקידום עסקים בג'ונגל הדיגיטלי.
אם אהבתם את המדריך ואתם רוצים לשתף אותו ניתן לעשות זאת על ידי לחיצה על כפתורי השיתוף מתחת:
מאמרים נוספים שעשויים לעניין אתכם:
רוצים לדעת איך לשפר את האתר באופן מעשי בלי יותר מידי קשקושים וירידה לנקודות הקטנות באתרי ציוני מהירות? כנסו! ואלמד אתכם לשפר מהירות באופן מהיר ויעיל.
רוצים לבנות דף נחיתה שיציף את העסק בלקוחות? במאמר הבא אציג בפניכם את כל הטיפים שחובה להכיר לבניית דף נחיתה שמזרים כמות מטורפת של לקוחות לעסק באופן קבוע.
בתור בונה אתרים עם למעלה מ-30 אתרים בחירת אחסון אתרים איכותי הפכה להיות משימה חשובה במיוחד עבורי. במאמר הבא אשתף אתכם ב-5 חברות אחסון מצוינות שזכיתי להכיר.
דף נחיתה הוא הלב של קמפיין פרסום ולמעשה דף נחיתה יכול להיות אחראי על הצלחת הפרויקט ועל הכישלון שלו. במדריך הבא אסביר מה זה דף נחיתה ואיך ליצור דף אפקטיבי.
אם אתם נמצאים קרוב לצלחת בעולם הבניית אתרים אין סיכוי שלא שמעתם את השם וורדפרס (WordPress). ואם אתם לא יודעים מה זה אז אסביר לכם במדריך הבא.
כאשר אתם בונים אתר לעסק חשוב לדעת מה נמצא מתחת למנוע ולא רק אם האתר נראה יפה או לא. במאמר הבא נדבר על חלק מהדברים שמרכיבים אתר אפקטיבי.