איך בונים דף נחיתה שמביא לקוחות
דף נחיתה הוא אחד הכלים החזקים והטובים ביותר לעסק שמפרסם את עצמו באופן ממומן בגוגל, פייסבוק, אינסטגרם, לינקדאין או כל פלטפורמה אחרת. את הגולש מקמפיין הפרסום אנחנו בדרך כלל מפנים את דף הנחיתה וככל שדף הנחיתה יהיה בנוי בצורה טובה יותר כך תקבלו יותר פניות ותצליחו להפיק את המירב מקמפיין הפרסום שלכם.
במאמר הבא אציג בפניכם כמה טיפים חשובים שכדאי להכיר כאשר אתם יוצרים דף נחיתה. נדבר על הגדרת מטרות לדף, הוספת אפשרויות יצירת קשר, התאמה למובייל, התאמה לקמפיין הפרסום ועוד…
איך לבנות אתר בחינם בשעה וחצי?
יש לי הצעה מעניינת עבורך, יצרתי הדרכה מלאה של למעלה משעה וחצי שתלמד אותך איך לבנות אתר מ-0 בחינם כולל רכישת אחסון ודומיין. נשמע מעניין? אשמח לשלוח לך אותה למייל.
✓ על ידי מילוי הטופס אני מאשר/ת קבלת טיפים, מדריכים בחינם וחומר פרסומי למייל
הגדרת מטרות לדף הנחיתה
אם אתם כבר יודעים בצורה טובה מה זה דף נחיתה אז אתם בטח כבר יודעים שכאשר אנחנו יוצרים דף נחיתה אנחנו נרצה לבצע פעולה אחת בודד ולא יותר. הפעולות שאנחנו יכולים להגדיר הם פעולות כמו: יצירת קשר, הרשמה לרשימת תפוצה, רכישת מוצר, הרשמה לקורס דיגיטלי ועוד…
במרבית המקרים השאלה החשובה ביותר שצריך לשאול לפני שמתחילים את התהליך של בניית דף נחיתה תהיה מה אנחנו רוצים לגרום לגולש לבצע. במרבית הפרויקטים שלי יצא לבצע בדרך כלל המטרה שקיבלתי הייתה להביא כמה שיותר פניות/לידים מהדף ותמיד הצלחתי לעמוד ביעד.
מסר פשוט וקל להבנה
אם אתם פונים אל כל בונה אתרים עם קצת ניסיון הוא יספר לכם שעל מנת שדף הנחיתה או האתר שאתם בונים לעסק יעבוד בצורה הטובה ביותר על הגולש להבין לאן הוא הגיעה מיד לאחר שהוא נכנס אל העמוד.
לעיתים אנשים שונים בתחום טוענים שלגולש שנכנס לעמוד לוקח באזור של 4-8 להבין האם הוא הגיע למקום הנכון ובמידה ולא אז הוא יחזור אחורה לחיפוש של גוגל ויעבור לתוצאה האחרת. בין אם אני מסכים אם הטענה הזאת או לא חשוב מאוד לגרום לגולש שנכנס לאתר או לדף הנחיתה להבין מיד לאן הוא הגיע ומה השירות שאתם מציעים.
זאת גם הסיבה שבדרך כלל בראש עמוד הנחיתה נציב תמונה גדולה שרלוונטית לנושא של העמוד ביחד עם טקסט קצר שיאפשר לגולש להבין לאן הוא הגיע במבט חטוף ומהיר. ככל שנצליח להעביר את המסר יותר מהר ובצורה טובה יותר כך העמוד נחיתה יהיה יותר אפקטיבי.
חשוב לעשות שימוש בתמונות איכותיות ורצוי גם לעשות חיפוש בכמה מאגרי תמונות שונים ולהקדיש את הזמן הנחוץ למציאת התמונה הטובה ביותר מאחר ולתמונה יש הרבה השפעה על המסר שנצליח להעביר בדף הנחיתה.
לאפשר לגולש ליצור קשר בקלות
רוצים לקבל כמה שיותר פניות מהעמוד או מהאתר? תאפשרו לגולש ליצור קשר מכל אזור בעמוד ובצורה קלה מאוד. קיימות דרכים רבות להפוך את התהליך של יצירת הקשר לפשוט וקל יותר ואנסה להציג כמה מאפשריות כאן מתחת.
מספר טלפון בתפריט הראשי – האפשרות הראשונה והטובה ביותר היא להציג מספר טלפון בתפריט הראשי (במידה ויש תפריט) או בחלק העליון של דף הנחיתה. בעמודים מסוימים כאשר יש תפריט אפשר אפילו להפוך אותו לתפריט דביק ובכך לאפשר לצפות במספר טלפון מכל אזור בעמוד.
טפסי יצירת קשר – טפסי יצירת קשר הם הדבר החשוב ביותר שחובה אבל חובה להכניס לדף הנחיתה או לאתר. בתור התחלה מהניסיון שלי חלק מהאנשים לא מתקשרים ומעדיפים להשאיר פרטים ושיחזרו אליהם (כנראה שהם אוהבים שמישהו רודף אחריהם) וזה אומר שללא טופס יצירת קשר אתם תאבדו את הפניות האלו.
בנוסף לכך טופס יצירת הקשר עובד עבורנו 24/7 והגולש יכול להיכנס לעמוד גם ביום שבת ב-1 לפני בוקר, להשאיר פרטים ואתם תוכלו לחזור אליו מתי שנוח לכם.
כפתורי טלפון + וואטסאפ מהירים – דרך נוספת שעוזרת לשפר המרות בדף נחיתה באופן משמעותי היא הוספת כפתורי יצירת קשר למובייל. ההמלצה שלי היא להוסיף גם כפתור טלפון וגם כפתור וואטסאפ על מנת למקסם את כמות הפניות שתקבלו (אפשר למצוא תוספים לוורדפרס שמאפשרים ליצור שורה עם אפשרויות יצירת קשר).
התאימו את דף הנחיתה לפרסום
דבר נוסף וחשוב ביותר הוא להתאים את דף הנחיתה לפרסום שאתם עושים בגוגל או בפייסבוק. רצוי שתהיה התאמה בין המסרים בדף הנחיתה לבין המסרים בקמפיין הפרסום שלכם ואם למשל אתם מפרסמים משהו אחר ובדף הנחיתה מוצג שירות אחר לגמרי או השירותים שלכם באופן כללי זה יקטין את אחוז הפניות שתקבלו.
לצורך הדוגמא אם אני מציע שירותים של בניית אתרים במודעה אבל בתוך דף הנחיתה אני מציג את עצמי בתור מעצב גרפי ומציג עבודות שונות כמו: בניית אתרים, עיצוב באנרים, עיצוב מודעות, מיתוג ועוד… אז זה יכול לבלבל את הגולש שמגיע אל הדף ולהקטין את כמות הפניות שאני מקבל.
המטרה המרכזית שלנו היא להיות הכי ממוקדים שאנחנו יכולים. אם אני אתן דוגמא נוספת יש לי לקוח שיש לו חברת ניקיון והוא מפרסם באופן ממומן בדף הנחיתה לפי האזורים. כאשר הוא מפרסם על ביטוי כמו חברת ניקיון בתל אביב אז הוא יוצר שכפול של עמוד הנחיתה עם הכותרת של חברת ניקיון בתל אביב וכך הוא יוצר שכפול לכל מילת מפתח לפי אזור.
לא חובה ללכת כל כך רחוק אבל ככל שתהיו יותר ממוקדים אתם תהפכו את הקמפיין שלכם להרבה יותר יעיל וכך תצליחו להפיק הרבה יותר לקוחות מקמפיין הפרסום הקיים.
נעים להכיר, שמי יוחאי ואני עוסק בתחום של עיצוב גרפי ובניית אתרים למעלה מעשור, למעשה אני מתקרב כבר לעשור וחצי אבל מי סופר.
מרבית העיסוק שלי הוא בתחום הדיגיטל והשירותים שבהם אני מתמחה הם: בניית אתרים בוורדפרס, בניית דפי נחיתה, עיצוב באנרים ומודעות וכל מה שקשור לקידום עסקים בג'ונגל הדיגיטלי.
אם אהבתם את המדריך ואתם רוצים לשתף אותו ניתן לעשות זאת על ידי לחיצה על כפתורי השיתוף מתחת:
מאמרים נוספים שעשויים לעניין אתכם:
כאשר אתם בונים אתר לעסק חשוב לדעת מה נמצא מתחת למנוע ולא רק אם האתר נראה יפה או לא. במאמר הבא נדבר על חלק מהדברים שמרכיבים אתר אפקטיבי.
עם כל כך הרבה חברות בניית אתרים וכל כל הרבה בוני אתרים איך אפשר לבחור? זה יותר פשוט ממה שאתם חושבים. במאמר הבא אשתף אתכם בכמה טיפים חשובים בנושא.
דף נחיתה הוא הלב של קמפיין פרסום ולמעשה דף נחיתה יכול להיות אחראי על הצלחת הפרויקט ועל הכישלון שלו. במדריך הבא אסביר מה זה דף נחיתה ואיך ליצור דף אפקטיבי.