מה זה מיתוג עסקי?
מיתוג עסקי הוא אחד השלבים החשובים ביותר בקרב עסקים חדשים שרק מתחילים את דרכם בעולם העסקים התחרותי. במאמר הבא אסייע לכם להבין מה זה מיתוג עסקי, מה כולל המיתוג וממה כדאי להימנע כאשר אתם מתחילים תהליך של מיתוג לעסק.
איך לבנות אתר בחינם בשעה וחצי?
יש לי הצעה מעניינת עבורך, יצרתי הדרכה מלאה של למעלה משעה וחצי שתלמד אותך איך לבנות אתר מ-0 בחינם כולל רכישת אחסון ודומיין. נשמע מעניין? אשמח לשלוח לך אותה למייל.
✓ על ידי מילוי הטופס אני מאשר/ת קבלת טיפים, מדריכים בחינם וחומר פרסומי למייל
כאשר עסק חדש נולד לעולם ועוד לפני שהוא מתחיל את צעדיו הראשונים יש צורך לבנות את הזהות שלו. את יצירת הזהות בדרך כלל מתחילים מעיצוב לוגו שיכיל את שם העסק ולעיתים גם סמלון וסלוגן קצר. למידע נוסף על לוגואים צפו במאמר של טיפים לעיצוב לוגו ואם אתם מחפשים מעצב לוגו צרו קשר ואשמח לסייע.
לאחר שמסיימים את עיצוב הלוגו יוצרים אלמנטים גרפיים נוספים כמו: נייר מכתבים, כרטיס ביקור, מעטפה ממותגת, חתימה למייל, בניית אתר בוורדפרס וכו'… התהליך של יצירת כל האלמנטים הגרפיים שהעסק שלכם צריך ויצטרך בעתיד נקרא מיתוג ובדרך כלל מרבית החברות או המעצבים מציעים מספר חבילות שמותאמות לסוג וגודל העסק.
בדרך כלל נהוג לתת לאותו חברה/מעצב ליצור את מרבית האלמנטים הגרפיים והיתרון במיתוג על ידי אותו חברה או גרפיקאי פרילנסר הוא שכאשר אותו אדם יוצר את העיצובים השונים הוא יידע לייצר אחידות בין העיצובים (האחידות הזאת נקראת גם שפה מיתוגית).
סוג המיתוג משתנה לעיתים לפי גודל העסק, כך שעסקים עם תקציב מיתוג גדול יפנו לחברות הגדולות בתחום ובמקום לעשות מיתוג שמכיל רק את העיצובים של הגרפיקה לעסק המיתוג גם יכלול חשיבה על שם העסק (מתבצע על ידי קופירייטר), יצירת אסטרטגיה וספר מיתוג, מחקר מתחרים מקיף וכו'… המיתוג המקיף יותר בדרך כלל מתאים לעסקים מבוססים והוא יקר יותר באופן משמעותי מהמיתוג המעשי שכולל רק את הצד הגרפי.
טיפים למיתוג עסקי
לאחר שהצלחתם להבין מהו מיתוג עסקי אנסה לתת לכם גם כמה טיפים למה חשוב לדעת וממה כדאי להיזהר כאשר אתם מתחילים את התהליך.
תתחילו בקטן – חשוב מאוד שיהיה חיבור ושיתוף פעולה בין המעצב ללקוח. את החיבור הזה ניתן לעיתים לגלות לפני תחילת העבודה בשיחת הטלפון הראשונית ולעיתים רק לאחר התחלת העבודה. בדרך כלל כשאני יוצר מיתוג ללקוח אני מתחיל מעיצוב הלוגו, ומידה והתהליך לא מסתדר כמו שצריך עוד בשלב הראשוני לעיתים אני בוחר להפסיק את התהליך ולעיתים רחוקות הלקוח הוא זה שבוחר להפסיק את התהליך. מה שחשוב זה שאם בתחילת הדרך דברים לא מסתדרים בשום צורה אין סיבה להמשיך לשאר העבודות.
צפייה בדוגמאות – כאשר אתם בוחרים מעצב גרפי אתם צריכים לבחור אותו בעיקר על פי דוגמאות לעבודות שהוא עשה ולא לפי דיבורים. במיוחד היום שחלק גדול מהשיחות הראשוניות מתבצעות מול אנשי מכירות כדאי להיזהר מדיבורים ללא כיסוי ואין צורך להתלהב ממישהו שרודף אחריכם בטלפון כי התפקידים יתהפכו מיד לאחר תשלום המקדמה.
במאמר של פרילנסר או חברה גדולה דיברתי על כך שלעיתים בחברות הגדולות אין התאמה בין תיק העבודות של החברה לתיק העבודות של המעצב מולו אתם מתנהלים וזה משהו נוסף שחשוב להשים אליו לב על מנת שתמנעו מהפסד כספי ותוצאות שלא תאהבו.
תחליטו מה אתם צריכים לפני שמתחילים – לפני שאתם מתחילים את התהליך תעשו שיעורי בית ותחליטו באילו כלים גרפיים יהיה לכם שימוש ועל אילו כלים ניתן לוותר.
בהמשך לכך נקודת נוספת למחשבה היא שבדרך כלל בחבילת המיתוג המחיר לכל פריט הוא נמוך יותר באופן משמעותי מרכישה שלו בנפרד כך שלעיתים כדאי גם ליצור את האלמנטים שאתם לא בטוח שתצטרכו כל עוד העלות שלהם מספיק נמוכה בתוך העלות הכוללת של חבילת המיתוג.
נעים להכיר, שמי יוחאי ואני עוסק בתחום של עיצוב גרפי ובניית אתרים למעלה מעשור, למעשה אני מתקרב כבר לעשור וחצי אבל מי סופר.
מרבית העיסוק שלי הוא בתחום הדיגיטל והשירותים שבהם אני מתמחה הם: בניית אתרים בוורדפרס, בניית דפי נחיתה, עיצוב באנרים ומודעות וכל מה שקשור לקידום עסקים בג'ונגל הדיגיטלי.
אם אהבתם את המדריך ואתם רוצים לשתף אותו ניתן לעשות זאת על ידי לחיצה על כפתורי השיתוף מתחת:
מאמרים נוספים שעשויים לעניין אתכם:
גוגל עסקים הפכה להיות כלי מצוין ויעיל ביותר לקידום עסקים ברחבי הרשת ללא עלות כספית. במאמר הבא תוכלו לראות מספר דרכים לקידום העסק באמצעות גוגל עסקים.
כאשר אתם מתחילים תהליך של מיתוג לעסק עולה הצורך לבחור מהם האלמנטים/הכלים שתרצו ליצור בתהליך. בעמוד הבא אציג בפניכם את האלמנטים הגרפיים שניתן ליצור בעת מיתוג לעסק.
התהליך של מיתוג לעסק מורכב יותר ממה שרבים חושבים ובחירת האדם הנכון למיתוג לפעמים הופכת לפעולה לא פשוטה. במאמר הבא תוכלו למצוא טיפים שיעזרו לבצע את ההחלטות הנכונות בנושא.